"מערך הלחימה בעזה התעצם לכדי 20 אלף איש"

באשר למחוז סיני של ארגון המדינה האיסלמית אומר הבכיר שהארגון פועל בעיקר כנגד המצרים ורק בשנה החולפת הצליח להרוג למעלה מ 350 אנשי כוחות הביטחון המצריים "ברשותם אמצעי לחימה מתקדמים,הם אלו שאחראים גם על הפלת המטוס הרוסי, הם מונים כאלף איש ואין ספק שהיעד הבא שלהם הוא ישראל,ולכן יש להערך לכך".
קובי פינקלר 1 Comment on "מערך הלחימה בעזה התעצם לכדי 20 אלף איש"

קצין בכיר בצבא אומר היום כי "מאז סיום המבצע אנו מתאמנים על מערך המנהרות ההגנתיות של החמאס והם יהפכו בזמן לחימה אם נדרש לה, למנהרות מוות בה ימצאו עצמם כוחות החמאס קבורים עמוק בפנים"

גבול הדרום, רצועת עזה
באשר למחוז סיני של ארגון המדינה האיסלמית אומר הבכיר שהארגון פועל בעיקר כנגד המצרים ורק בשנה החולפת הצליח להרוג למעלה מ 350 אנשי כוחות הביטחון המצריים "ברשותם אמצעי לחימה מתקדמים,הם אלו שאחראים גם על הפלת המטוס הרוסי, הם מונים כאלף איש ואין ספק שהיעד הבא שלהם הוא ישראל,ולכן יש להערך לכך".
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצה"ל לא לוקחים סיכונים מיותרים ולאור וכחלק מלקחי מבצע "צוק איתן" עוסקים רבות באימונים על מערך המנהרות של החמאס.

קצין בכיר בצבא אומר היום כי "מאז סיום המבצע אנו מתאמנים על מערך המנהרות ההגנתיות של החמאס והם יהפכו בזמן לחימה אם נדרש לה, למנהרות מוות בה ימצאו עצמם כוחות החמאס קבורים עמוק בפנים".

האמירה הזו משקפת רק נקודה אחת מיני רבות בהם עוסקים בפיקוד הדרום בשנה האחרונה. "הפקת הלקחים וכל מה שדרש טיפול,בוצע .כך לדוגמא נושא פינוי הישובים הן סמוכי הגדר כמו נחל עוז, כרם שלום ונתיב העשרה במקרה הצורך, הן העברת המפקדות ושטחי הכינוס לעומק השטח, הן מערכות התרעה והן הקמת צוותי קרב שיהיו וישהו בישובים כדי לתת מענה הגנתי, תוך כדי ביצוע מתקפה שהיא הדבר החשוב בכל לחימה"אומר הקצין.

מערך הלחימה של החמאס בעזה התעצם,אומרים במערכת הביטחון והוא כולל כעשרים אלף לוחמים, רבע מהם אנשי הכוחות המיוחדים,כמו אנשי הכח הימי.

השאר הינם לוחמי השטח התת קרקעי,מפעילי האש קצרת הטווח ולוחמים ברמות שונות "יש לנו היום מידע על כל אחד מ 25 הגדודים של החמאס לפרטי פרטים כך שכל מפקד גדוד או מפקד פלוגה אצלנו, יודע על האויב שמולו ברמות עדכניות וטובות" מסביר הבכיר.

בצבא יודעים לומר שמאז סיום מבצע צוק איתן נורו לשטח ישראל 35 רקטות ו"אף לא אחת מהם נורתה בידי החמאס. הארגון מורתע, מאותגר בידי הגורמים הסוררים ברצועה כמו תאי דאעש,החזית העממית,קבוצות של גיהאד עולמי ועוד, אשר מנסים ליצור פרובוקציה בדמות ירי ומטענים שיביאו בסופו של דבר לתקיפה ישראלית של מתקני ואנשי החמאס. יחד עם זאת המחלוקות בין החמאס לבין האיראנים והמצרים נותרו בעינן וגם בתוך החמאס פנימה ישנה מציאות שבה רטמכ"ל החמאס מוחמד דף לא רואה עין בעין את הדברים השטח כפי שרואים זאת הנייה וחבריו. זו מלחמה בעצם פנימית בין הזרוע הצבאית של הארגון לזרוע המדינית שלו ואנו פוקחים עליה עין. העובדה שמשוחרר עיסקת שליט הפך להיות בעצם אחד משלושת מנהיגי החמאס הצבאי (יחיא אנואר), לצידו של מראון עיסא, מלמדת שכל אחד בחמאס פועל אחרת. זה מאתגר אותנו".

באשר למחוז סיני של ארגון המדינה האיסלמית אומר הבכיר שהארגון פועל בעיקר כנגד המצרים ורק בשנה החולפת הצליח להרוג למעלה מ 350 אנשי כוחות הביטחון המצריים "ברשותם אמצעי לחימה מתקדמים,הם אלו שאחראים גם על הפלת המטוס הרוסי, הם מונים כאלף איש ואין ספק שהיעד הבא שלהם הוא ישראל, ולכן יש להערך לכך".

ומה לגבי הקשר בין עזה ליו"ש? הקצין הבכיר מדבר בצורה ברורה על האכזבה שנחל החמאס לאור התייצבות המצב ביהודה ושומרון,אבל בשעה שהארגון מצוי במצוקה פנימית וחיצונית קשה עם אחוזי אבטחה גבוהים מאד,הם לא הולכים לעשות משהו כלפי ישראל בעת הנוכחית "הם עסוקים בבניין הכח ואנו עוסקים בתכנון המערכה הבאה שבא ללא ספק נכה אותם בצורה כה חזקה שההרתעה תהיה לשנים רבות" מבטיח הבכיר.



1 תגובות

מיין תגובות